DLA PRACOWNIKÓW I PRACODAWCÓW
WARTO DBAĆ O ZDROWIE PRACOWNIKÓW

WARTO DBAĆ O ZDROWIE PRACOWNIKA!

 

Bardzo interesująca debata pod tytułem „Sport & Biznes - Czy warto dbać o zdrowie pracownika?", przygotowana przez naszą agencję ABK, odbyła się w warszawskiej siedzibie Muzeum Sportu i Turystyki. Moderatorem debaty był Roman Fedorczuk, Prezes agencji komunikacji marketingowej ABK Grupa

 

Pogląd na sytuację związaną z programami socjalnymi w Stanach Zjednoczonych przedstawił Attache Handlowy Ambasady USA w Polsce w latach 1996-2004 Alain Bobet. Irlandzkie doświadczenia socjalne omówił Timothy Corcoran, CEO Castle Harbor. Obszerny i wielowątkowy program socjalny w Grupie Lotos (zatrudniającej ponad 5000 osób) zaprezentował Szef Biura Bezpieczeństwa Pracy i Ochrony Zdrowia Pan Jarosław Jóżwiak. On również, niemal przez godzinę odpowiadał na pytania licznie zgromadzonych przedstawicieli HR firm polskich i zagranicznych, między innymi Polfa Warszawa, Veolia, Philips Morris International, Echo Investment, Goodyear, Mal-Bud-1 i wiele innych. Pani Anna Pęczek z firmy Cemex przedstawiła równie imponujący program dla blisko 1800 pracowników firmy, realizowany w kilku lokalizacjach.

 

Interesująca i rzeczowa dyskusja pokazała jak ważnym i trudnym tematem jest zabezpieczenie potrzeb pracowników, zwłaszcza w zakresie zdrowia. Konkluzja spotkania była jednoznaczna - Warto dbać o zdrowie pracownika! A pracodawca ma szeroki wachlarz bardzo skutecznych narzędzi do wspierania zachowań prozdrowotnych wśród swojej załogi, również takich, które oddziałują na rodzinę i otoczenie pracownika.

 

Ale po co to robić? Czemu miało by służyć wchodzenie „z butami” w obszar niezaprzeczalnie prywatny, a nieraz wręcz - intymny? Ależ dla pieniędzy, oczywiście! Zamiast szukać oszczędności kosztem wynagrodzeń czy etatów, warto oszczędzić w sposób znacznie przyjaźniejszy dla podwładnych. Warto również aktywnie dbać o ich zdrowie - znaleźć środki na programy, które wspierają zdrowy styl życia, zdrowe nawyki i zdrową dietę. Zwroty z takich inwestycji sięgają kilkuset procent!

 

Nie ma jednolitych rozwiązań, które mogą z powodzeniem być stosowane w każdej firmie. Aby osiągnąć sukces i zadowolenie załogi program musi być dostosowany do każdej firmy oddzielnie, być długofalowy, na bieżąco monitorowany i w razie potrzeby korygowany.

 

Organizator: ABK Grupa - agencja komunikacji marketingowej od 1991 www.abkgrupa.pl. Długoletnie doświadczenie agencji w obsłudze Polskiego Klubu Koloproktologii, PTU Mazowsze i Wielkopolska, prowadzenie programów prozdrowotnych i CSR pomogło w opracowaniu i realizacji programów socjalnych między innymi dla General Motors, FCA Powertrain Poland, Thule Group, Kompania Piwowarska i innych.

Partner: Muzeum Sportu i Turystyki w Warszawie

 

    

 

    

ABK GRUPA. WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE