DLA PRACOWNIKÓW I PRACODAWCÓW
WARTO DBAĆ O ZDROWIE PRACOWNIKÓW

WARTO DBAĆ O ZDROWIE PRACOWNIKA!

 

Debata pod tytułem „Warto dbać o zdrowie pracownika!", to przygotowana przez naszą agencję ABK druga już debata dotycząca zdrowia pracowników. Moderatorem debaty był Roman Fedorczuk, Prezes agencji komunikacji marketingowej ABK Grupa.

 

Prelegenci: Roman Fedorczuk, Prezes agencji komunikacji marketingowej ABK Grupa, Bertrand Jannet, Członek Zarządu Calan Human Capital, Grzegorz Wierchowiec, Founder Mind and Move. Gośćmi specjalnymi debaty byli Mariusz Czerkawski, hokeista, reprezentant kraju, olimpijczyk oraz Tomasz Majewski, polski lekkoatleta specjalizujący się w pchnięciu kulą, złoty medalista igrzysk olimpijskich, wiceprezes Polskiego Związku Lekkiej Atletyki. W debacie udział wzięli przedstawiciele działów CSR, HR, marketingu i PR takich firm jak Schneider Electric Polska, Castorama, Deloitte, MAN Bus, Telepizza, UPS Polska i innych.

 

Poruszane tematy obejmowały programy z zakresu Corporate Social Responsibility, w tym programów świadomości i profilaktyki chorób nowotworowych, prowadzenie w firmach inicjatyw zdrowego stylu życia, reakcja pracowników na stres i sposoby jego zapobiegania oraz istoty sportu i rekreacji w życiu codziennym.

 

Firmy oferują różnorodne świadczenia związane ze zdrowym stylem życia czy wellness w ramach dodatkowych świadczeń pracowniczych i najczęściej z budżetu socjalnego. Prowadzą one również działania w obszarze employer brandingu, które mogą być spójne ze strategią komunikacji firmy. Silna marka pracodawcy wiąże się z dobrą reputacją firmy i wysokim zaangażowaniem pracowników, a celem działań jest budowanie pozytywnego wizerunku marki oraz pozyskiwanie wyjątkowych i zdolnych pracowników.

 

Czy korporacyjny wellness jest realny?

Jeżeli społeczeństwo i opieka medyczna mają problemy z utrzymaniem zdrowia wśród społeczeństwa, to właśnie na pracodawcach spoczywa odpowiedzialność za tego typu działania. Prawdopodobnie większość inicjatyw wellness będzie ukierunkowanych na wyeliminowanie złych nawyków stylu życia. To oczywiste. Lecz wszystko sprowadza się do tego, jakie ostateczne decyzje zostaną podjęte, aby zainicjować i wprowadzić takie programy długotrwałego zaangażowania pracowników, które zrealizują zauważalną poprawę zdrowia w całej firmie.

 

Najpierw trzeba zacząć od przekonania kierownictwa firmy o potrzebie wprowadzenie takiego programu. Potem załoga musi zrozumieć, a następnie wierzyć w to co robią. Efekty można uzyskać poprzez zorganizowane wprowadzanie atrakcyjnych programów, ciągłe kształcenie, dostarczanie wiedzy poprzez ekspertów: składających regularne wizyty dietetyków, trenerów stylu życia i rekreacji, lekarzy specjalistów, którzy będą prowadzić personel w kierunku lepszego zdrowia i prawidłowych zachowań; trzeba również wprowadzić ekspertów od uzależnień, a także wprowadzić obowiązkowe podstawowe badania medyczne w celu regularnego mierzenia postępów.

 

Nie ma jednego, prostego sposobu budowania świadomości balansu zdrowia i pracy. Jednak długofalowe, opracowane profesjonalnie programy przynoszą satysfakcjonujące rezultaty.

 

Organizator: ABK Grupa - agencja komunikacji marketingowej od 1991 www.abkgrupa.pl. Długoletnie doświadczenie agencji w obsłudze Polskiego Klubu Koloproktologii, PTU Mazowsze i Wielkopolska, prowadzenie programów prozdrowotnych i CSR pomogło w opracowaniu i realizacji programów socjalnych między innymi dla General Motors, FCA Powertrain Poland, Thule Group, Kompania Piwowarska i innych.

 

Partner: Centrum Relacyjne Banku Zachodniego WBK

 

    

 

    

ABK GRUPA. WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE